FOTOGRAFII – Prima traversare oficiala a Podului in arc de la Pasajul Basarab

Primarul General, Sorin Oprescu , a participat astazi, 20 decembrie, la prima traversare oficiala cu masina a podului in arc de la Pasajul Basarab si la prima calatorie cu tramvaiul pe sub pod.

Alaturi de Primarul Capitalei, la eveniment a participat si Primarul Ankarei, Melih Gokcek.

 

“Astazi a fost prima trecere cu masina a podului in arc, iar data viitoare vom trece si pe podul hobanat. Iata ca se poate. Sfarsitul anului ne gaseste in etapa finalizarii lucrarilor si a testelor, iar in luna martie, asa cum am promis, se va circula pe pasajul Basarab. Pe acest pasaj vor circula – potrivit estimarilor –  peste 200.000 de masini pe zi” a declarat Primarul General Sorin Oprescu la coborarea de pe pasaj.

 

La randul sau, primarul Ankarei, Melih Gokcek, s-a declarat incantat de proiect, afirmand ca “imi place foarte mult, si sunt convins ca populatia Bucurestiului va aprecia utilitatea si frumusetea acestui pod.

 Noi acordam o importanta deosebita acestor pasaje subterane si supraterane, pentru ca reprezinta singura modalitate de a fluidiza traficul in oras. Doresc sa-l felicit pe domnul primar Oprescu pentru ca a reusit sa faca legatura, cu aceasta lucrare, dintr-un capat al orasului in celalalt. Am trait si noi in orasul nostru satisfactia unei lucrari ca aceasta. Initial toata lumea se intreba cum va fi si dupa aceea au vazut cat de mult le-am usurat traficul. Domnule primar, va felicit inca o data ca le faceti bucurestenilor viata mai usoara”.

 Dupa traversarea podului, Primarul General al Capitalei, Sorin Oprescu , si omologul sau turc au facut prima calatorie cu tramvaiul pe noua linie realizata sub pasajul Basarab.   

 

Reamintim ca, urmare a finalizarii lucrarilor la linia de tramvai, reteaua de contact si sistemul de energoalimentare a tramvaielor din zona Pasajului Basarab, (portiunea cuprinsa intre bulevardul Vasile Milea si Calea Giulesti) incepand cu data de 21 decembrie 2010, ora 4.30, se reia circulatia liniei de tramvai 11 pe urmatorul traseu:

–         terminalul Romprim – sos. Oltentiei – sos. Viilor – str. dr. Istrate – sos. Progresului – b-dul Timisoara – b-dul Vasile Milea – pasajul Basarab (la sol)– Calea Giulesti pana la terminalul „16 februarie”  (tur-retur)

 Conducatorii auto sunt rugati sa respecte noua semnalizare si semaforizare din aceasta zona si sa circule cu maxima atentie. 

NOTA: Pasajul rutier denivelat superior Basarab va realiza legatura rutiera si de tramvai intre Bulevardul Nicolae Titulescu – Soseaua Orhideelor – Podul Grozavesti – Bulevardul Vasile Milea (pentru circulatia tramvaielor), respectiv Soseaua Grozavesti, intregindu-se astfel inelul principal de circulatie al Municipiului Bucuresti in partea de N – V.

 Proiectul cuprinde doua traversari majore de obstacole, a raului Dambovita peste podul existent (largit) si a caii ferate in zona Garii de Nord, urmand a fi realizat intr-o zona cu o mare concentrare de cladiri rezidentiale si comerciale, intens tranzitata de vehicule de toate tipurile.

Viaductul principal al pasajului are o lungime totala de 1450 m (din care 117 m Podul pe Arce peste raul Dambovita, respectiv 340 m Podul Hobanat peste zona Garii de Nord), cu bretele de acces la pasaj de 1126 m lungime si rampe de acces de 1250 m .

 Pe pasaj, in zona Podului Hobanat va fi realizata statia de tramvai dotata cu scari fixe, lifturi si escalatoare menite sa asigure legatura intre nivelul peroanelor statiei si nivelul solului, precum si cu statia de metrou Basarab.

Proiectul este finalizat in proportie de 97%.

Anunțuri

, , , , ,

  1. #1 by tesoruccio49 on Decembrie 20, 2010 - 2:26 pm

    SUNT SIGURA CA ELENA UDREA SE VA LAUDA IN BLOGSPOT CA E MERITUL EI CONSTRIREA ACESTUI POD,MA SI MIR CA NU SE VEDE IN FOTO

    • #2 by corneliu on Decembrie 21, 2010 - 9:20 am

      pe udrea ar fi trebuit sa o ingroape sub pilonul de sustinere a cablurilor. asa cred ca ar fi scapat romanica de javre.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: