Bugetul Primariei Capitalei 2011

In ziua de 28 februarie, in cadrul sedintei Consiliului General s-a supus la vot Bugetul Capitalei pe 2011.

Avand in vedere votul exprimat de o parte din consilierii generali, dar si unele comentarii ulterioare votului, Primaria Generala face urmatoarele precizari:

Proiectul de buget propus a avut ca obiective principale atat asigurarea functionarii orasului cat si dezvoltarea lui prin continuarea investitiilor, deja incepute, in diverse domenii:

Utilitati  (curatenie, deszapezire, iluminat public, lucrari de canalizare)
Infrastructura stradala (proiecte de fluidizare a traficului, reabilitarea carosabilului)
Scoli
Gradinite
Crese
Spitale
Parcuri
Baze sportive
Centrul Istoric etc.

La intocmirea bugetului s-a avut in vedere crearea unui echilibru judicios si rational intre o estimare corecta a unor venituri posibile si a unor cheltuieli cert realizabile, pe parcursul anului 2011, asemeni constructiei bugetului de stat.

Un criteriu esential in conceperea bugetului a fost respectarea prevederii exprese a Legii Bugetului pe 2011, in sensul ca banii sunt alocati obligatoriu lucrarilor de investitii in curs de realizare pana la finalizarea lor si indeosebi lucrarilor cu caracter multianual.

Reamintim ca, potrivit legii Bugetului de Stat, principalul ordonator de credite, adica Primarul General, stabileste prioritatile, necesitatile orasului si nu Guvernul si nici partidele.

Primarul General este ales de cetateni si are dreptul si obligatia sa vegheze asupra functionarii si dezvoltarii orasului.

Amestecul politicului si al Guvernului nu face altceva decat sa confirme ca descentralizarea Administratiei Locale nu este decat pe hartie.

Ignorand aspectul legal, in mod irational si fara discernamant, consilierii au depus si votat amendamente contrare bunului mers al lucrurilor si impotriva interesului general al cetatenilor, fara a consulta Primarul General,
specialistii, dar mai ales cetatenii.

Asa cum se stie, conform legii, bugetul este supus dezbaterii publice si orice cetatean are dreptul sa-si spuna punctul de vedere asupra modului cum sunt cheltuiti banii publici.

Avand in vedere ca bugetul care a fost in dezbatere publica nu mai are nici o legatura cu ceea ce consilierii generali au votat, propunerile de amendamente fiind substantiale si de natura de a schimba sensul lucrurilor in oras, ar fi fost cel putin moral daca nu chiar legal sa fie si acestea supuse dezbaterii publice, inainte de adoptarea lor.

Cetatenii orasului, contribuabilii, au dreptul sa se pronunte asupra modului in care se cheltuiesc banii pe care ii platesc prin impozite si taxe.

In urma votarii acestor amendamente:

1.           S-au redus sumele alocate lucrarilor Stadionului National, ceea ce pune in pericol finalizarea acestora si respectarea angajamentului luat de Romania de a organiza Finala Europa League, in mai 2012. De la 382, 857 mii lei la 147,857 mii lei.
2.           S-au redus de zece ori sumele alocate pentru finalizarea lucrarilor in Centrul Istoric. De la 22,060 la 2,060 mii lei.
3.           S-au redus – la jumatate – sumele necesare iluminatului public pe intreg teritoriul Bucurestiului, de la 88,000 mii lei la 40,620 mii lei.
4.           S-au redus cu circa 70% sumele alocate programului destinat rezolvarii problemei cainilor vagabonzi, de la 17,200 mii lei la 4,200 mii lei.
5.           S-au anulat sau s-au redus drastic sumele prevazute proiectelor de infrastructura de mare necesitate pentru oras, ca de pilda: Nodul Virtutii/Strapungerea Ciurel – A1, Pasajul suprateran Pipera, Pasajul suprateran Mihai Bravu-Calea Vacaresti etc.
6.           S-au luat in totalitate sumele pentru cumpararea locuintelor sociale destinate familiilor care au fost evacuate din casele revendicate conform Legii 10. Precizam ca in prezent, pe masa Primarului General, se afla peste 200 de astfel de cereri disperate, iar cu banii prevazuti in buget s-ar fi putut achizitiona peste 100 de apartamente.

Acestea sunt doar cateva exemple elocvente asupra superficialitatii si lipsei de interes real asupra problemelor adevarate ale orasului din partea consilierilor municipali.

     Consideram ca asistam, inca o data, la o demonstratie a interventiei comenzii politice in mod brutal, impotriva interesului general al cetatenilor.

     In schimb, asa-zisii alesi si reprezentanti ai bucurestenilor au introdus prin amendamentele lor sume nejustificate si ilegale.

Concret :
1.     S-au introdus sume nejustificate, marind subventiile la cele doua Regii, RATB si RADET, fara a se avea in vedere fundamentarea acestor suplimentari.
Aceste regii, aflate sub conducerea directa a Consiliului General, nu au suferit ani de zile nici o analiza sau plan de restructurare real, care sa duca la cresterea performantei si randamentului de lucru, dar si la mentinerea pretului suportat de populatie, in parametrii acceptabili.
Practic, in aceasta situatie, banii care sunt alocati din bugetul local nu sprijina in mod real si direct populatia, ci alimenteaza in continuare aceste adevarate “gauri negre”. Mai mult decat atat, municipalitatea este nevoita sa plateasca pretul de cost care este stabilit prin Elcen, institutie sub conducerea Guvernului.
De asemenea, o parte din majorarea subventiilor este de fapt preluarea datoriei pe care Guvernul o are atat fata de municipalitate cat si fata de populatie.
Acest lucru nu se intampla numai la Bucuresti, ci la nivelul intregii tari, a tuturor autoritatilor locale. Guvernul transfera obligatiile sale catre autoritatile locale, pentru ca nu poate sa-si rezolve obligatiile pe care si le-a asumat.

2.     S-au introdus, in mod nejustificat, sume importante pentru proiecte nerealizabile in anul 2011, din cauza stadiului documentatiei si a aprobarilor necesare pentru demararea lor, sau conditiilor de ilegalitate existente in momentul actual, ca de pilda:
a)            realizarea retelelor edilitare si drumuri, in ansamblul residential ANL Henri Coanda – este imposibil de realizat in acest moment, deoarece Primaria Generala nu are baza legala sa investeasca  in aceasta zona, intrucat o mare parte a drumurilor aferente acestui cartier nu sunt in proprietatea CGMB, ci in cea a Consiliului Judetean Ilfov. Acest fapt este atestat si de catre Ministerul Justitiei. S-a blocat astfel, inutil, suma de 13,000 mii lei.
b)           Realizarea pasajului denivelat Bulevardul Ghencea-Domnesti, care are un contract de executie neinceput, si expirat, iar efectuarea proiectului respectiv are aceeasi problema ca si cea a cartierului Henri Coanda, pentru ca jumatate din aceasta lucrare nu este pe teritoriul Bucurestiul, ci pe teritoriul sectorului agricol Ilfov, ceea ce face ilegala utilizarea banului public din bugetul Bucurestiului. Astfel, prin introducerea acestui proiect, s-a blocat suma de 25.000 mii lei
c)            Efectuarea strapungerii B-dul Brasov – sos. Alexandriei a fost introdusa prin amendament o suma inutila in acest moment, pentru ca aceasta lucrare nu a fost inceputa, nu s-au facut inca demersurile legale de a fi desemnat constructorul, nu are proiect, nu s-au initiat exproprierile si nu s-au obtinut autorizatiile si avizele necesare si obligatorii, prevazute de lege, pentru demararea lucrarii.
In plus, exista un aviz negativ al MapN-ului, care detine o pondere importanta a terenurilor necesare realizarii acestei investitii. S-a blocat astfel, suma de 5.000 mii lei.

Avand in vedere aceste cateva exemple, Primaria Generala, prin Primarul General, solicita Institutiei Prefecturii sa se pronunte asupra legalitatii si corectitudinii amendamentelor si bugetului maltratat si aprobat de consilierii generali.
De asemenea, Primarul General isi rezerva dreptul, prevazut de lege, de a ataca in instanta, in contencios administrativ, aceste decizii aberante, ilegale, iresponsabile si contrare interesului general al comunitatii bucurestenilor.

, , , ,

  1. #1 by marianachirica2000 on martie 9, 2011 - 12:37 pm

    dom sorin oprescu parerea mea este sa cred ca sunteti cel mai bun primar din ultimi 20 ani an care va pasa despre capitala si chiar doriti sa faceti ceva bun

  2. #2 by Viorel Grecu on martie 11, 2011 - 6:52 pm

    interesant articol !

  3. #3 by voicu ionut on martie 16, 2011 - 9:00 pm

    Dl Primar – in legatura cu ANL Henri Coanda – opinia mea cel putin este ca acei consilieri incearca sa faca ceva. Acel ceva pe care nu dovediti ca vreti sa finalizati, la fel ca actualul primar de la Sector 1. Eu personal votez tot ceea ce arata intentie de a misca ceva, si nu justificari de amanre. Nu e terenul in PMB etc – dar ce faceti in acest sens? ce solutie cautati – asta conteaza. Justificarile sunt de domeniul anilor 1990 – 2005. Acum asteptam implicare si calitati manageriale de la dvs daca chiar vreti sa demonstrati ca puteti ceva. Altfel, ramaneti la fel ca dl Chiliman – nu il mai ia nimeni in seama chiar daca poate ca are dreptate. Multumesc

  4. #4 by Mariana Vasile on iulie 24, 2011 - 4:01 pm

    Domnule Doctor,Domnule Primar, sunt infirmiera evecuata ,ce masuri luati cu evacuarea mea din Sabinelor 59?
    O sa ma lasati sa dorm pe strada?!!!!

  5. #5 by Madalina Fara on septembrie 21, 2011 - 3:37 pm

    Domnule primar, din cate stiu drumurile din ANL Henri Coanda au intrat in administratia PMB, printr-o hotarare de consiliu inca din primavara 2011. Acum ca aveti premisele legale necesare cat va mai dura pana va veti respecta obligatiile privind realizarea infrastructurii in cartier ? Ati realizat vreun demers in acest sens? Aveti de gand macar ?

  6. #6 by biya2axAx on ianuarie 17, 2012 - 10:52 pm

    As scrie si eu ceva pe aici dar sunt convins ca nu citeste nimeni ….asa ca fac economie la scris

  7. #7 by ionela on februarie 29, 2012 - 1:59 pm

    MULTUMESC PENTRU TOATE INFORMATIILE PRIMITE , VA DORESC MULTA PUTERE DE MUNCA. CU TOT RESPECTUL PROF. IONELA BARBIERU

Lasă un comentariu